LEGO - hobby, terapia i narzędzie w świecie biznesu KZ-S-06-01-002210
Historia powstania firmy LEGO jako przykład przedsiębiorczości. Klocki jako ciekawa alternatywa inwestycyjna. Klocki LEGO w terapii autyzmu. Biologiczne, medyczne i ekologiczne aspekty w LEGO. Czy klocki są bezpieczne? - metale ciężkie w tworzywach wykorzystywanych do produkcji zabawek. Klocki LEGO a kreatywne myślenie. LEGO - źródło intensyfikacji procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (klocki jako narzędzie dydaktyczne). Polska alternatywa dla duńskich klocków. Stwórz własny klocek – druk 3D.
Dyscyplina
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
W1 ma wiedzę na temat historii i idei jakie przyświecały podczas tworzenia i rozwoju firmy Lego,
W2 ma wiedzę na temat zastosowania klocków jako narzędzia do rozwoju procesów poznawczych u dzieci i młodzieży.
W3 posiada wiedzę na temat metali ciężkich w materiałach stosowanych do produkcji klocków.
W4 zna możliwości wykorzystania klocków lego np. w nauce i medycynie.
Umiejętności
U1 potrafi pracować samodzielnie i zespołowo rozwiązując problemy z zakresu nauk społecznych,
U2 posiada umiejętność zdobywania wiedzy z różnych źródeł.
Kompetencje społeczne (postawy)
K1 rozumie potrzebę pogłębiania swojej wiedzy w zakresie nauk społecznych,
K2 wykazuje się inicjatywą podczas podejmowanych działań.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę (prezentacja na temat praktycznego wykorzystania klocków LEGO, obecność i aktywność podczas zajęć)
Literatura
• Lunda N. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków. Wyd. Agora 2019.
• LeGoff D. i in. LEGO®w terapii autyzmu. Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019
• Clair M, Ortiz L. Still Life with Bricks: The Art of Everyday Play” (Martwa natura z klocków: sztuka codziennej zabawy). Wyd. Chronicle Books LLC 2020.
• Farshtey G. LEGO® Minifigure A Visual History New Edition. Wyd. Dorling Kindersley Ltd. 2020.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: