Woda - źródło źycia czy choroby? KZ-Z-O-06-05-000028
Tematyka zajęć
1. Szczególne właściwości wody jako związku chemicznego i ich przyczyny.
2. Podstawowe pojęcia opisujące jakość wody.
3. Pojęcia: życia, zdrowia i choroby.
4. Woda do picia a woda mineralna
5. Metody domowe i techniczne uzdatniania wody
Dyscyplina
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
1. Student rozumie wody w życiu na ziemi
2. Student zna podstawowe sposoby organizacyjne i inwestycyjne przygotowania wody w gospodarstwie domowym
Umiejętności
1. Student potrafi posługiwać się poprawnie podstawowymi pojęciami z zakresu jakości wody.
2. Student potrafi ocenić zdrowotną przydatność wody w ograniczonym zakresie
Kompetencje społeczne
1. Student potrafi uzasadniać potrzebę oszczędzania wody
2. Samodzielnie jest w stanie wskazać źródło wody odpowiednie dla różnych celów
3. Student świadomie i samodzielnie odpowiednio posługuje się wodą odpowiedniej jakości i przekonuje innych do świadomego korzystania z wody.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach
Analiza aktywności podczas zajęć
Opracowanie doboru rodzaju wody najlepszej dla konkretnej osoby ze względów zdrowotnych
Literatura
Hermnaowicz i inni. Fizycznmochemiczne badania wody i ścieków, PWN, 2000.
Kowal A., Świderska-Bróż M.: Oczyszczanie wody, PWN, 2010.
aktualne Rozporządzenie w sprawie jakości wody do picia
aktualne Rozporządzenie w sprawie wód mineralnych
aktualne rozporządzenie w sprawie Jakości wody w kąpieliskach i basenach
Xiao Feng Pang: Water:Molecular Structure and Properties, WSPC, 2014.
Eisenberg D., Kauzmann W.: The Structure and Properties of Water, Oxford 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: