Praktyka zawodowa ciągła (szkoła ponadpodstawowa) MN-GER-D2-03-PZC2
Zapoznanie się ze specyfiką szkoły lub placówki, w której praktyka jest odbywana, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji.
Obserwowanie czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk w toku prowadzonych przez niego lekcji.
Współdziałanie z opiekunem praktyk w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji,
organizowaniu pracy, przygotowywaniu pomocy dydaktycznych, wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej, kontrolowaniu i ocenianiu uczniów, podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych, organizowaniu przestrzeni klasy, podejmowaniu działań w zakresie projektowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pełnienie roli nauczyciela, a w szczególności planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, dostosowywanie podejmowanych działań do możliwości i ograniczeń uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podejmowanie indywidualnej pracy dydaktycznej z uczniami (w tym uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), podejmowanie działań wychowawczych w toku pracy dydaktycznej.
Podejmowanie współpracy z innymi nauczycielami, wychowawcą klasy, pedagogiem szkolnym, psychologiem szkolnym oraz specjalistami pracującymi z uczniami.
Analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych poprzez
- prowadzenie dokumentacji praktyki,
- konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką,
- ocenę własnego funkcjonowania w toku wypełniania roli nauczyciela
(dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron),
- ocenę przebiegu prowadzonych lekcji oraz realizacji zamierzonych celów,
- konsultacje z opiekunem praktyk w celu omawiania obserwowanych i
prowadzonych lekcji (zajęć).
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, opinia o przebiegu praktyki ciągłej (załącznik nr 1) wypełniona przez opiekuna praktyki, z pieczęcią szkoły; 2 karty przebiegu praktyki (załącznik nr 2) z pieczęcią szkoły; 6 konspektów z przeprowadzonych lekcji zatwierdzonych przez opiekuna praktyk – powyższa dokumentacja dostarczana jest przez opiekuna praktyki i studenta kierunkowemu koordynatorowi praktyk niezwłocznie po zakończeniu praktyki.
Praktyki zawodowe
Placówki/instytucje, w których można realizować praktykę: Szkoła ponadpodstawowa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: