Doradztwo filozoficzne z mentoringiem - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne (2-PRK-DF-S.M.2-PP) | |||||||
II stopnia stacjonarne, 2-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólnyDoradztwo filozoficzne z mentoringiem
Cudzoziemcy Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i ośób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292 Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą) adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 m. Opole |
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Standardy nauczania
Uchwała nr 142/2020-2024 Senatu Uniwersytetu Opolskiego
z dnia 25 listopada 2021 r. w sprawie uchwalenia programu studiów drugiego (II) stopnia na kierunku DORADZTWO FILOZOFICZNE Z MENTORINGIEM w Uniwersytecie Opolskim
Efekty kształcenia
Na kierunku Doradztwo filozoficzne z mentoringiem drugiego stopnia, stacjonarne, profil praktyczny efekty uczenia się osiągane poprzez realizację przewidzianych programem studiów modułów kształcenia, które odpowiadają grupom przedmiotów.
Przedmioty podstawowe (w harmonogramie studiów 37 ECTS), przedmioty kierunkowe (w harmonogramie studiów 17 ECTS), przedmioty kierunkowe do wyboru (w harmonogramie studiów 56 ECTS) oraz inne przedmioty obowiązkowe (w harmonogramie studiów 10 ECTS). Łączna suma punktów wynosi 120 ECTS.
Na studiach stacjonarnych przedmioty realizowane są w wymiarze 60, 45 i 30 godzin. Studentów obowiązuje: Szkolenie biblioteczne – 2 godz. jednorazowo, Szkolenie z bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) – 4 godz. jednorazowo – oba szkolenia na I semestrze studiów, oraz Szkolenie z zakresu ochrony własności intelektualnej - 2 godziny jednorazowo na II semestrze studiów (Uchwała nr 125/2020-2024 Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 29 czerwca 2021 r.). Studenci mają możliwość realizacji lektoratów z języka obcego na poziomie B2+ na II semestrze.
W harmonogramie studiów przeważają zajęcia o charakterze aktywnym – ćwiczeń jest 290 godz. (27,62%), konwersatoriów – 165 godz. (15,71%), warsztatów - 285 godz. (27,14%). Udział wykładów kształtuje się na poziomie: 205 godz. (19,52%). W harmonogramie znajdują się Kursy zmienne ogólnouczelniane (KZO - do wyboru) w sumie 45 godz., których forma zależna jest od oferty zaproponowanej na liście kursów. Seminaria dyplomowe stanowią 60 godz. (5,71%). Dodatkowo w harmonogramie znajduje się 480 godz. praktyk zawodowych. Wymiar zajęć prowadzonych w formie tradycyjnego wkładu został ograniczony do niezbędnego minimum. Sprzyja to skutecznemu osiąganiu zakładanych efektów uczenia się w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych.
Absolwent doradztwa filozoficznego z mentoringiem potrafi prowadzić sesje coachingu, doradztwa filozoficznego i mentoringu oraz a także superwizji. Posiada też umiejętności pozwalające mu twórczo rozwijać narzędzia i metody różnych dyscyplin pomocowych. Jest osobą, która posiada kulturę logiczną, wiedzę psychologiczną i filozoficzną pozwalającą na twórcze rozwijanie technik pracy z drugim człowiekiem. Posługuje się swobodnie dialogiem sokratejskim jako narzędziem tzw. „dobrej rozmowy”. Cechuje go elastyczność w doborze metod i podejściu do każdego indywidualnego przypadku.
Absolwent zna metody prowadzenia sesji doradztwa i mentoringu filozoficznego, a także rodzaje coachingu, mentoringu i terapii filozoficznej. Zna założenia dialogu sokratejskiego (tzw. dobrej rozmowy). Ma wiedzę na temat współczesnych nurtów psychoterapii. Jest obeznany z podstawami psychologii rozwojowej. Zna historię rozwoju najważniejszych koncepcji filozoficznych, podstawy logiki formalnej i teorii rozumowań. Szczególnie dobrze jest obznajomiony z klasycznymi wzorcami sztuki życia. Ma pogłębioną znajomość różnych koncepcji etycznych. Zna kodeks etyczny mentora i doradcy i rozumie konieczność superwizji w zawodach pomocowych.
Absolwent potrafi przede wszystkim prowadzić profesjonalne sesje mentoringu i doradztwa filozoficznego. Potrafi posługiwać się dialogiem sokratejskim w różnych kontekstach, dostosowując metody pracy do aktualnej sytuacji. Sprawnie tworzy własne narzędzia pracy coachingowej i mentoringowej. Potrafi przeprowadzić superwizję sesji coachingowej i mentoringowej a także autocoaching i automentoring z zastosowaniem różnych technik. Jasno formułuje twierdzenia, w szczególności twierdzenia filozoficzne w postaci tezy, bronionej w formie rozprawki – potrafi pisać eseje filozoficzne. zajęć integracyjnych z różnymi grupami, dobierając metody pracy do konkretnej sytuacji. Posiada umiejętność analizy etycznej, trafnie stosując zapisy kodeksu etycznego coacha, mentora i terapeuty do analizy konkretnych sytuacji praktycznych;
Absolwent jest gotowy krytycznie podejść do własnych kompetencji zawodowych i interpersonalnych oraz asertywnie wyrażać swoje stanowisko, wykorzystując narzędzia pojęciowe filozofii. Rozumie i stosuje zasady etyczne w praktyce zawodowej i życiu prywatnym. Wykazuje gotowość do poszukiwania ambitnych, twórczych i odważnych rozwiązań problemów społecznych. Promuje postawy szacunku wobec każdego człowieka, wzajemnej życzliwości.