Ekonomia stacjonarne magisterskie - specj. Sustainable Development (4-PRK-E.SD-S.M.2) | |
II stopnia stacjonarne, 2-letnie Język: angielski | Spis treści: Opis ogólnyAbout the programme This MA program is aimed at creating a community of responsible business leaders that are aware of the need for more sustainable solutions in socio-economic life. Candidates will have a great opportunity to learn the theory which enables a real shift towards sustainability, to acquire skills and capabilities to run more sustainable businesses, as well as to support the idea of sustainable development in other significant ways. Advantages of programme Graduates will become effective leaders focused on social and environmental responsibility leading to a sustainable future. Our MA programme will help you acquire the specialised knowledge, professional attitude, and skills needed to become a first-class leader in sustainable business or in professional organisations working in sustainable development. Work opportunities and furher education options The MA programme prepares students to work in an economic environment, however, in different and variety of sectors, including not only SMEs or large international companies, but NGOs, public institutions, local and central government agencies etc. as well. The graduates of the Economics - Sustainable Development Master’s Programme at the University of Opole can further their education at any university that offers a PhD programme in Economics. Alternatively, they can take up master’s studies in business administration (MBA). The full programme of the study can be foundhere. Foreign Candidates More information for foreign candidates is available at hello.uni.opole.pl E-mail for questions about the recruitment of foreigners: hello@uni.opole.pl tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292 Foreign candidates submit their documets to International Students Office (can also be sent by mail) address: Grunwaldzka 31, Opole 45-054, room 1,8,9 |
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Standardy nauczania
Efekty kształcenia dla kierunku Ekonomia zatwierdzone Uchwałą nr 49/2016-2020 Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 25.05.2017 r. Program studiów określono Uchwałą Rady Wydziału Ekonomicznego z dnia 21.03.2017 r.
Efekty kształcenia
Kwalifikacja pełna na poziomie siódmym Polskiej Ramy Kwalifikacji.
Absolwent/ka kierunku Ekonomia zna i rozumie:
- w pogłębionym stopniu doktryny ekonomiczne oraz tendencje rozwojowe w naukach ekonomicznych;
- w pogłębionym stopniu zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej oraz uwarunkowania rozwoju społeczno-gospodarczego; ma wiedzę o modelach ustrojowych gospodarki rynkowej i o ich ewolucji;
- w pogłębionym stopniu rolę instytucji ekonomicznych i innych instytucji społecznych oraz relacje między nimi;
- w pogłębionym stopniu przyczyny, skalę i konsekwencje decyzji podmiotów rynkowych funkcjonujących w różnych strukturach rynku;
- w pogłębionym stopniu specyfikę rynku kapitałowego i jego rolę w prowadzeniu gospodarki finansowej przez podmioty publiczne i prywatne;
- metodologię prowadzenia badań naukowych w ekonomii i dyscyplinach pokrewnych;
- w pogłębionym stopniu metody i narzędzia stosowane do opisu, interpretacji i prezentacji danych ekonomicznych oraz wspomagające proces podejmowania decyzji; ma wiedzę z zakresu metod modelowania i prognozowania, wnioskowania statystycznego w skali makro i mikroekonomicznej
oraz oceny projektów gospodarczych;
- normy i reguły organizujące struktury i instytucje funkcjonujące w gospodarce krajowej
oraz mechanizmy ekonomiczne działające w sferze wymiany międzynarodowej;
- pozytywne i negatywne skutki globalizacji, zmian klimatu i innych procesów związanych z rozwojem cywilizacyjnym;
- ekonomiczne, prawne i etyczne zasady oraz uwarunkowania podejmowania decyzji gospodarczych
i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
Absolwent/ka kierunku Ekonomia potrafi:
- pozyskiwać z wykorzystaniem technik informacyjno-komunikacyjnych (ICT) wiarygodne i użyteczne dane niezbędne do badania zjawisk i procesów ekonomicznych;
- identyfikować i interpretować przyczyny, przebieg oraz skutki zjawisk i procesów ekonomicznych wykorzystując istniejące lub proponując własne metody i narzędzia;
- integrować wiedzę bazując na dorobku teorii ekonomii i dyscyplin pokrewnych;
- obserwować, wyciągać wnioski oraz formułować i prezentować opinie na temat problemów ekonomicznych w sferze gospodarowania zasobami finansowymi, ludzkimi, rzeczowymi oraz naturalnymi;
- modelować i prognozować procesy i zjawiska ekonomiczne;
- formułować i testować hipotezy związane z problemami badawczymi dotyczącymi zjawisk i procesów ekonomicznych;
- dyskutować na tematy ekonomiczne z przedstawicielami różnych środowisk społeczno-zawodowych;
- posługiwać się językiem obcym na poziomie co najmniej B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią;
- planować i organizować pracę indywidualną, współdziałać z innymi w realizacji prac zespołowych,
w tym koordynować te prace;
- wyznaczać kierunek osobistego rozwoju w perspektywie humanistycznej i społecznej
oraz zorientowanej na zatrudnienie i inspirować innych do tych działań.
Absolwent/ka kierunku Ekonomia ma gotowość do:
- krytycznej oceny odbieranych treści, posiadanej wiedzy ekonomicznej oraz jej uzupełniania
i doskonalenia;
- udziału w badaniach i formułowania opinii dotyczących problemów ekonomicznych;
- proponowania rozwiązań problemów poznawczych i praktycznych z zakresu ekonomii
oraz przewidywania ich skutków, a w przypadku trudności z samodzielnym wskazaniem rozwiązania, korzystania ze wsparcia ekspertów;
- inicjowania i realizacji działań na rzecz interesu publicznego, w tym przejrzystości procesu decyzyjnego, równoważenia sprzecznych interesów oraz rozpatrywania decyzji ekonomicznych
nie tylko w interesie prywatnym, ale również w kontekście dobra wspólnego;
- podejmowania działań ukierunkowanych na kreowanie nowych rozwiązań oraz wykorzystywanie szans pojawiających się w otoczeniu społeczno-ekonomicznym;
- dbania o etos zawodu, w tym odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych oraz identyfikowania
i rozstrzygania etycznych dylematów związanych z wykonywaniem zawodu.