English Philology – Teacher Training Programme, II stopień, 2-letnie, stacjonarne (1-PRK-ETP-S.M.2) | |||||
II stopnia stacjonarne, 2-letnie Język: angielski | Spis treści: Opis ogólnySTUDIUJ JĘZYK ANGIELSKI Z PROGRAMEM NAUCZYCIELSKIM NA POZIOMIE MAGISTERSKIM Jeśli chcesz powiązać swój rozwój akademicki z ciągłym rozwojem umiejętności językowych i zdobyć kwalifikacje nauczycielskie do nauczania języka angielskiego jako języka obcego na wszystkich poziomach edukacyjnych, studiuj filologię angielską - program szkolenia nauczycieli na poziomie magisterskim. Tutaj, oprócz rozwijania praktycznych umiejętności językowych na wysokim poziomie biegłości C2 w CEFR dla języków, studenci pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności akademickie w zakresie lingwistyki stosowanej i metodyki języka angielskiego jako obcego, a także rozwijają swoje umiejętności praktyczne w kontekście nauczania języka angielskiego. Zajęcia na studiach stacjonarnych odbywają się od poniedziałku do piątku. Wybrane zajęcia prowadzone są w formule zdalnej, pozostałe w salach wykładowych UO. Wszyscy wykładowcy są dostępni dla studentów na dyżurach w celu omówienia kwestii merytorycznych odnoszących się do poszczególnych przedmiotów. Studia magisterskie kończą się obroną pracy magisterskiej oraz uzyskaniem stopnia magistra. Absolwenci kierunku English Philology – Teacher Training Programme uzyskują kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego. Studia magisterskie na tym kierunku przygotowują kandydatów do studiów doktorskich w dziedzinie nauk humanistycznych. CZYM WYRÓŻNIA SIĘ UNIWERSYTET OPOLSKI? Profesjonalny zespół nauczycieli akademickich i wykładowców wspomaga i prowadzi studentów w ich rozwoju intelektualnym. Studenci kształcą się w nowoczesnych salach wykładowych w nowo odrestaurowanym historycznym budynku Collegium Maius. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt audiowizualny; a sala komputerowa dysponuje kilkunastoma stanowiskami do zajęć wykorzystujących technologie informacyjne. Nasza biblioteka i czytelnia oferują dostęp do obszernego księgozbioru literatury (ponad 37 tysięcy tomów poświęconych różnym aspektom kultury i języka krajów anglojęzycznych oraz 100 tytułów czasopism i magazynów poświęconych uczeniu). PERSPEKTYWY WYJAZDOWE: MOBILNOŚĆ, STAŻE Nasi studenci mogą uczestniczyć w programie wymian Erasmus+ oferowanym przez Uniwersytet Opolski, który pozwala na studiowanie za granicą przez jeden lub dwa semestry, rozwijając umiejętności komunikacji w języku obcym, poznając kulturę odwiedzanego kraju i zdobywając zawodową wiedzę przy pomocy języka obcego. Mamy partnerów, między innymi, w Chorwacji, na Cyprze, w Czechach, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Łotwie, Litwie, Macedonii, Malcie, Niemczech, Rumunii, Serbii, Słowacji, Turcji, na Węgrzech i we Włoszech. Studenci mogą również brać udział w wizytach studyjnych związanych z programem studiów i odbywać staże za granicą (więcej informacji na stronie www.erasmus.uni.opole.pl). PERSPEKTYWY KARIERY ZAWODOWEJ Absolwenci studiów 2 stopnia na kierunku English Philology – Teacher Training Programme są wyposażeni w biegłą znajomość języka angielskiego na poziomie C2 w formie pisemnej i ustnej oraz są dobrze przygotowani do kariery nauczycielskiej. Mają ogólne przygotowanie do uczenia języka angielskiego we wszystkich grupach wiekowych i wszystkich typach szkół i kończą studia z kwalifikacjami uprawniającymi do nauczania języka angielskiego w szkole państwowej na drugim (szkoła podstawowa) i trzecim (szkoła ponadpodstawowa) etapie edukacyjnym według Ministerstwa Edukacji i Nauki. Mogą poszukiwać zatrudnienia w edukacji w szkołach publicznych i prywatnych na wszystkich poziomach edukacji, czy w szkołach językowych, jako nauczyciele języka angielskiego, ale też w dziedzinach wymagających edukacji humanistycznej w tym zaawansowanych kompetencji językowych, umiejętności wyszukiwania informacji w różnych źródłach, analizy i syntezy informacji, m.in. w instytucjach kultury, sektorze biznesu lub usług. Nasi absolwenci potrafią pracować efektywnie zarówno samodzielnie, jak i w zespołach, oraz rozumieją potrzebę uczenia się przez całe życie. Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami. CUDZOZIEMCY Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292 Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą) adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 m. Opole ZASADY KWALIFIKACJI Wymagania rekrutacyjne: konkurs dyplomów O przyjęcie na studia magisterskie z filologii angielskiej z programem nauczycielskim mogą ubiegać się absolwenci studiów I stopnia z kierunków filologicznych ze znajomością języka angielskiego na poziomie C1. O przyjęciu decydować będą wyniki uzyskane na dyplomie licencjackim. Kandydaci muszą przedstawić certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie C1 CEFR dla języków obcych.
|
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Efekty kształcenia
Kwalifikacja pełna na poziomie siódmym Polskiej Ramy Kwalifikacji
Absolwent/ka kierunku English Philology Teacher Training Programme zna i rozumie:
• pozycję i rolę nauk filologicznych oraz ich miejsce wśród nauk humanistycznych jak również stosowane w nich narzędzie analityczne i metodologiczne
• poszerzoną formalną terminologię i teorie językoznawcze
• rolę języka angielskiego jako środka poznawczego oraz narzędzia używanego podczas studiowania
• szeroki zakres metod analitycznych i interpretacyjnych odnoszących się do różnych wytworów kultury analizowanych w ramach językoznawstwa, z uwzględnieniem teorii i szkół badawczych z zakresu akwizycji języka
• główne tendencje rozwojowe oraz dokonania w obrębie językoznawstwa stosowanego
• rozbudowany zakres szczegółów dyskursu akademickiego w odniesieniu do językoznawstwa angielskiego
• prawne, etyczne i językowe uwarunkowania swojej działalności zawodowej
• zasady prawa autorskiego i jego ochrony w odniesieniu do różnych wytworów kultury, w szczególności w zakresie filologii
• treści związane z przygotowaniem do wykonywania zawodu nauczyciela według Standardów Kształcenia Nauczycieli
Absolwent/ka kierunku English Philology Teacher Training Programme potrafi:
• stosować terminologię i zajmować stanowiska teoretyczne wynikające ze studiów anglistycznych w celu formułowania i rozwiązywania problemów lub realizowania zadań o charakterze formalnym i zawodowym
• być innowacyjnym/innowacyjną w rozwiązywaniu skomplikowanych i nowych problemów poprzez dokonywanie właściwych wyborów, ocen i krytyczną interpretację zdobytej wiedzy
• odwoływać się do argumentów i formułować logiczne wnioski stosując właściwe metody i rozbudowane narzędzia, dostosowując je do nowych potrzeb a także rozwijając je od nowa
• czytać i tworzyć zaawansowane testy anglojęzyczne i przygotowywać zaawansowane prezentacje w zakresie filologii angielskiej, posługując się źródłami formalnymi
• posługiwać się językiem angielskim na poziomie C2, ze szczególnym uwzględnieniem dyskursu akademickiego, biorąc udział w komunikacji specjalistycznej i prowadząc sformalizowaną debatę
• samodzielnie formułować problemy badawcze i stosować właściwe narzędzia i metody umożliwiające przeanalizowanie ich i omówienie z innymi specjalistami w zakresie filologii angielskiej, ze szczególnym uwzględnieniem analizy statystycznej
• kierować pracą grupy w celu rozwijania sprawności językowych i technik studiowania zapewniających powodzenie w nauce
• wykorzystywać zdobytą wiedzę i umiejętności do pogłębiania zainteresowań akademickich w wymiarze intra- oraz interdyscyplinarnym
• wykorzystywać techniki informacyjno-komunikacyjne w pracy zawodowej nauczyciela
• posługiwać się drugim językiem obcym na poziomie B2+
• wykorzystywać wiedzę związaną z przygotowaniem do wykonywania zawodu nauczyciela według Standardów Kształcenia Nauczycieli
Absolwent/ka kierunku English Philology Teacher Training Programme ma gotowość do:
• ustalania priorytetów podczas realizacji różnych zadań związanych ze studiowaniem i pracą zawodową
• krytycznej oceny i rozwiązywania problemów wynikających z realizacji zadań zawodowych, takich jak nauczanie języka angielskiego
• akceptacji różnic językowych i kulturowych i uznawania ich za naturalne uwarunkowania zawodowe
• uczestnictwa w różnych formach życia kulturalnego
• przestrzegania zasad etyki zawodowej i rozwijania własnych sprawności językowych w zakresie języka angielskiego w drodze kształcenia ustawicznego
• kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w zawodzie nauczyciela według Standardów Kształcenia Nauczycieli.