Game Studies - profil praktyczny, I stopień, 3-letnie, stacjonarne (1-PRK-GAM-S.L.3.PP) | |
I stopnia stacjonarne, 3-letnie Język: polski | Opis ogólnyCzego uczy się na kierunku Game Studies Profil Praktyczny? Studia kształcą w zakresie wiedzy i umiejętności związanych z tworzeniem i analizowaniem gier. Realizowane treści oraz kształtowane kompetencje dobrano pod kątem konkretnych stanowisk na rynku pracy w branży gier oraz wokół niej. Student nauczy się tworzenia gier – ich projektowania, programowania i kreowania zawartości graficznej oraz tekstualnej. Posiądzie umiejętność analizy gier jako tekstów kultury i produktu na rynku wydawniczym oraz praktyczne kompetencje związane z procesem kreatywnym i wydawniczym w zakresie rynku gier wideo, planszowych, fabularnych (RPG), bitewnych, karcianych i innych. Absolwent będzie posiadał wiedzę dotyczącą tworzenia programów i sekwencji kodów w poznanych językach programowania; treści graficznych, designu. Uszczegółowienie i pogłębienie wiedzy zapewniają zajęcia fakultatywne. Działalność studencka Studenci kierunku Game Studies mają szansę rozwoju pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich. Są to przede wszystkim koła naukowe m.in.: Koło Studentów Game Studies „Random Encounter”, Koło Naukowe Literatury Współczesnej, Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu, Koło Naukowe Onomastów, Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”. Studenci mają możliwość wyjazdu na stypendia do innych ośrodków naukowych (także uczelni zagranicznych) w ramach programu Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci otrzymują stypendia naukowe, mogą też wybrać indywidualny plan studiów (IPS) bądź indywidualną organizację studiów (IOS), w ramach których student ma możliwość pracowania pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego. Możliwość udziału w prężnie działającym ruchu studenckim oraz praktyki w rozmaitych placówkach i instytucjach zapewniają doświadczenie potrzebne w przyszłej pracy zawodowej. Sylwetka absolwenta Absolwent studiów I stopnia uzyskuje tytuł zawodowy licencjata i jest przygotowany do organizowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji i świadomego rozwoju zawodowego. Absolwenci Game Studies (I stopnia) znajdują zatrudnienie m.in. - na szerokim i niezwykle współcześnie aktywnym rynku kreatywnym i wydawniczym gier, w charakterze twórcy gier – (game designer, level designer, narrative/quest designer, projektant graficzny, grafik, animator, szeroko rozumiany twórca treści) a także ich badacza, krytyka, testera, tłumacza lub wielu innych na szerokim i wciąż rozwijającym się rynku gier bez prądu lub wideo, - mediach branżowych, publicznych, instytucjach kultury. - branży PR, reklamie. Kontynuowanie nauki na II stopniu studiów Absolwent studiów I stopnia na kierunku Game Studies może kontynuować naukę na kierunkuDigital Cultures II stopnia oraz na innych kierunkach prowadzonych w Uniwersytecie Opolskim. Szczegółowe informacje o kierunku: http://wfil.uni.opole.pl/game-studies/ Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami. Cudzoziemcy Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych na stronie hello.uni.opole.pl Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl tel. +48 77 452 7496, +48 77 452 7292 Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą) adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9 45-054 m. Opole |
Kierunki studiów
> Wszystkie studia
> Game Studies
> Game Studies - profil praktyczny, I stopień, 3-letnie, stacjonarne
Licencjat z Game Studies - profil praktyczny
Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie:
https://rekrutacja.uni.opole.pl