Kierunki studiów
> Studia I stopnia
> Pedagogika
> Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i terapeutyczna
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i terapeutyczna (2-KRK-PEOWT-D3) | |
I stopnia stacjonarne, 3-letnie Język: polski | Spis treści: Opis ogólny
Brak opisu dla tego programu.
|
Przyznawane kwalifikacje:
licencjat z pedagogiki
Dalsze studia:
Absolwent może ubiegać się o przyjęcie na studia uzupełniające magisterskie oraz na studia podyplomowe, na których podstawę kwalifikowania stanowi posiadanie wykszt. wyższego na poziomie licencjackim
Uprawnienia zawodowe:
1. Absolwent posiada kwalifikacje
ma przygotowanie do pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz prowadzenia zajęć terapeutycznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi zarówno mieszczącymi się w normie funkcjonowania biopsychospołecznego, jak i z różnego rodzaju trudnościami i deficytami rozwojowymi
2. Absolwent posiada uprawnienia
- do pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz terapeutycznej, kompensacyjnej i profilaktycznej na stanowisku: opiekuna, wychowawcy, opiekuna-wychowawcy, w rodzinnych oraz instytucjonalnych formach opieki nad dziećmi i młodzieżą, a także z osobami dorosłymi, w tych placówkach wsparcia dziennego, jakie realizując zajęcia z zakresu terapii zajęciowej;
- jest kompetentny w zakresie diagnozowania sytuacji opiekuńczo-wychowawczej, projektowania zmian i modernizacji placówek opiekuńczo-wychowawczych, kierowania i ewaluacji ich działalności;
- potrafi rozpowszechniać wiedzę o procesie opiekuńczo-wychowawczym i jego specyfice, jest kreatywny w organizowaniu rzeczywistości opiekuńczo-wychowawczej w środowiskach wychowania naturalnego, bezpośredniego i pośredniego.
3. Absolwent posiada kompetencje specjalizacyjne w zakresie:
• organizowania procesu opiekuńczo-wychowawczego adekwatnie do warunków i potrzeb środowiska,
• organizowania i realizacji zajęć terapeutycznych z zakresu terapii zajęciowej adekwatnie do warunków i potrzeb danej instytucji,
• badania i diagnozowania potrzeb opiekuńczych i wychowawczych dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych,
• organizacji działalności opiekuńczej i wychowawczej na poziomie samorządowym i państwowym oraz w strukturach pozarządowych
• kierowania zmianami w zakresie zaspokajania potrzeb opiekuńczo-wychowawczych w środowisku lokalnym (organizacji instytucji wspierających rodzinę w funkcjonowaniu opiekuńczo-wychowawczym wobec dzieci i młodzieży),
• koordynacji działań i zarządzania instytucjami opieki i wychowania oraz organizacjami trzeciego sektora,
• tworzenia i realizacji projektów wzmacniających kompetencje wychowawcze rodziny, związanych z organizacją czasu wolnego i działalnością profilaktyczną i terapeutyczną w środowisku,
• przygotowania do uczestnictwa w kulturze dzieci młodzieży i dorosłych,
• prowadzenia zajęć opiekuńczo-wychowawczych oraz działań kompensacyjnych i zajęć terapeutycznych wobec dzieci i młodzieży a także dorosłych w placówkach pozaszkolnych,
• organizacji i aktywizacji lokalnych sił społecznych w zakresie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży oraz przygotowania ich do samodzielnego funkcjonowania
Standardy nauczania
“Efekty kształcenia dla kierunku Pedagogika zatwierdzone Uchwałą nr 147/2008-2012 Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 26 IV 2012. Program studiów określono Uchwałą nr 40/2012 Rady Wydziału Historyczno – Pedagogicznego Uniwersytetu Opolskiego” z dnia 12.04.2012.”
Kwalifikacja:
Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie:
https://rekrutacja.uni.opole.pl