Learning strategies 1.2.5-D1-SU
Moduł 5
Strategie uczenia się
Kod ECTS
1.2.5-D1-M5
Liczba godzin
30 Liczba ECTS
3 Forma zaliczenia
zaliczenie z oceną Rok
pierwszy Semestr
zimowy Typ zajęć
obowiązkowe Język
angielski Wymagania wstępne
brak
Nazwa jednostki prowadzącej przedmiot
Uniwersytet Opolski / Wydział Filologiczny / Instytut Filologii Angielskiej
Studia
kierunek* poziom kształcenia forma studiów profil kształcenia specjalność*
Filologia Angielska pierwszy stacjonarne ogólno
akademicki 1. Język angielski z wiedzą o kulturze
2. Język angielski z językiem hiszpańskim
3. Translatoryka
*nazwa zgodna z zatwierdzonym katalogiem kierunków i specjalności
Przedmioty wchodzące w skład modułu
Nazwa przedmiotu Kod ECTS Forma zajęć Liczba godzin Liczba ECTS Prowadzący
Strategie uczenia się 1.2.5-D1-SU ćw. 30 3 dr M. Adams-Tukiendorf
Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów zamierzonych
raport (1, 2, 4)
zadania domowe w formie pisemnej (1, 2, 6, 8)
ocena pracy w małych grupach (3, 7)
prezentacja ustna (1, 2, 3, 5)
Sposób realizacji zajęć i metody dydaktyczne
zajęcia w sali dydaktycznej
ćwiczenia warsztatowe Liczba punktów ECTS – nakład pracy studenta
1 pkt. ECTS 30 godzin zajęć
1 pkt. ECTS 25 godzin przygotowania do zajęć ( pisanie raportu, wykonanie zadań domowych)
1 pkt. ECTS 15 godzin konsultacji z prowadzącym, 10 godz. przygotowania prezentacji
Ogólny opis modułu
Moduł oferuje studentom możliwość doskonalenia wybranych technik i strategii efektywnego uczenia się na poziomie akademickim poprzez uaktywnienie procesu refleksji.
Cele przedmiotu
Celem przedmiotu jest dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb danej grupy ćwiczeniowej i skupienie się na ćwiczeniu tych strategii czy technik uczenia się, które sprawiają problem i uniemożliwiają osiągnięcie takiego poziomu uczenia się, który byłby dla studentów bardziej satysfakcjonujący. Podstawową umiejętnością, która będzie rozwijana jest refleksja nad własnym procesem uczenia się oraz przygotowanie do strategicznego podchodzenia do egzaminów w różnej formie.
Treści programowe
1. rozpoznanie mocnych stron w procesie uczenia
2. praca z celem,
3. rozpoznanie blokad, radzenie sobie ze stresem
4. doskonalenie umiejętności czytania, słuchania i komunikowania się
5. organizowanie i zarządzanie procesem uczenia się/ kontrola czasu
6. usprawnianie procesu zapamiętywania/ poprawa koncentracji
7. efektywne przygotowanie do egzaminów
8. refleksja nad procesem uczenia się
1. 9. podejmowanie decyzji (planowanie procesu uczenia się)
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu lub testu zaliczeniowego):
A.1. wykorzystywana podczas zajęć
Lucas, B. (2001). Power up your mind. London: Nicholas Brealey.
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta
Wallace, M. (1995). Study skills in English. Cambridge: CUP.
B. Literatura uzupełniająca
Buzan. T. (1991). Use your perfect memory. New York: Plume.
Gardner, H. (1983). Frames of Mind. New York: Basic Books.
Skehan, P. (1993). Individual differences in second language learning. London: Arnold.
Smith, M., and Smith, G.(1994) A study skills handbook. Oxford: OUP.
Thomas, Will (2005). Coaching solutions. Resource book. Stafford, UK: Network Educational Press.
Waters, M., and Waters A. (1995). Study tasks in English. Cambridge: CUP.
Whitmore, Sir John (2002). Coaching for performance. 3rd ed. London: Nicholas Brealey.
Williams, Robin (2010). The non-designer’s presentation book. Berkeley,CA: Peachpit Press.
Efekty kształcenia
Wiedza
Student:
1. zna kluczowe strategie uczenia się (strategie kognitywne, zapamiętywania i kompensacyjne, strategie językowe; strategie radzenia sobie ze stanem emocjonalnym, strategie organizacji i planowania procesu uczenia się)
Umiejętności
Student:
2. potrafi korzystać z różnych materiałów źródłowych (Internet, biblioteka) i wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje w formie prezentacji ustnej lub raportu (K_U01, K_U03)
3. potrafi komunikować swoje myśli i emocje oraz wyrażać obserwacje i opinie w sposób klarowny (K_U05, K_U07, K_U08, K_U09, K_U10, K_U13)
4. przygotowuje pracę pisemną w formie raportu w języku angielskim (K_U07, K_U08, K_U11, K_U13)
5. przygotowuje prezentację ustną w języku angielskim (K_U01, K_U08, K_U10, K_U13)
Kompetencje społeczne
Student:
6. rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01)
7. współdziała i współpracuje w grupie (K_K04, K_K05, K_K06)
8. potrafi określić priorytety służące realizacji swoich celów oraz wyznaczonych przez innych zadań (K_K06)
Kontakt
dr M. Adams-Tukiendorf: maadtu@gmail.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: